24 Kasım 2011 Perşembe

Asi 1 - 2 Thomas E. Sniegoski

      Ben cinayet romanları olduğu kadar fantastik, bilim kurgu hayranımdır. Özellikle düşmüş melekler ile ilgili kitaplara ayrı bir ilgim var. Neden diye sorabilirsiniz ama ben o tarz güçlere sahip olmak isterdim. “The last Airbender”  animasyonunu seyreden var mı bilmiyorum bir gün bunu da tanıtmalıyım.. Süper bir animedir ve işte ben ateş bükücülerden biri olmayı her şeyden çok isterdim. Ellerimle ateşi yaratmak inanılmaz muhteşem olabilirdi. Savaşmak dövüş filan J.. Neyse konudan koptum.

      İşte beni böyle hayaller kurmaya sevk eden ve bilim kurgu fantastik kategorisinden olan iki kitap tanıtmak istiyorum. Aslında bunlar bir seri. Üçüncü bir kitap daha var onu da sabırsızlıkla bekliyorum. Özellikle ikinci kitaptan sonra hikâyenin nasıl sonuçlanacağı konusunda sabırsızlanıyorum.

      Tanıtmak istediğim seri “ASİ 1 -2 serisi “. Kitapların yazarı Thomas E. Sniegoski. Yayın evleri Artemis.. ASİ - 1 442 sayfa, ASİ - 2 ise 537 sayfa. Fiyatları ise sırayla 22 ve 23.2 TL dir. Sayfa kalınlıkları sizi korkutmasın. Oldukça hafif ve kolay okunan kitaplar….


Konularına gelecek olursak eğer ASI -1, Yetim olan ve bebekliğinden beri çok fazla koruyucu aile gezdikten sonra üç yıldan beri Tom ve Lori ile yaşayan Aaron 18 yaşına basmaktadır. Liseden mezun olmak üzeredir ve hayatını şekillendirmeye çalışmaktadır. Ancak Aaron’ın 18 yaş gününde hayatı hiç beklemediği şekilde tepe taklak olur.  Aaron bazı garip olaylar ( köpeğinin söylediklerini duyabilmesi gibi), değişimler ( her dili anlayabilmesi gibi) yaşamaktadır ve birden ortaya çıkan hayret verici yetenekler kazanmıştır ve bunları kimseyle paylaşamıyordur. Derken parkta bir adamla tanışır. Adam Aaron’ın bir nefilim olduğunu söyler ve Nefilim’ler hakkında bazı bilgiler verir. Bunları sindirmeye çalışan Aaron  bir gün okula gelen Camael isimli bir meleğin anlattıkları ile şoke girer. Melek onu korumak istiyordur. Çünkü Aaron’ın düşmüş melekleri kurtarmak üzere seçilmiş kişi olabileceğini düşünmektedir.  Aaron bunu kabullenmekte zorlanmaktadır ve insan yanına tutunmaya çalışsa da, yeni güçlerini kullanmak zorunda kalacaktır. Güçler’in lideri kardeşini kaçırmıştır ve bütün nefilimleri öldürmek istediği gibi Aaron’da öldürmek istemektedir.


İkinci kitabın konusu ise Aaron’ın lisedeki son yılı oldukça sıra dışı geçmiştir. Yarı melek, yarı insan oluğunu öğrenmekle kalmayıp birde düşmüş melekleri tekrar Cennet’e kavuşturma görevini üstlenmiştir.  Düşmüş bir meleği Güçlerin elinden kurtarmaya çalışırken, diğer düşmüş melekler tarafından yakalanır ve Güçlerden saklanan diğer meleklerin yıllardır yaşadığı Aerie şehrine getirilir. Başta Aaron’a inanmazlar ama yaşanan bazı olaylardan sonra Aaron‘ın o kurtarıcı olduğu diğer düşmüş melekler tarafından kabul edilir. Aaron bu sırada babasının kim olduğunu öğrenir. ( Size bunu söylemeyeceğim . Bu heyecanı söndürmek istemiyorum J ). Bu sırada kardeşini kaçıran Güçler lideri Aaron’ı tuzağa düşürmek için birde kız arkadaşını kaçırır. Aaron’ın Vilma’yı kurtarmaya gitmesi ile büyük savaş başlamış olur.



      Kitapların dili zevkli, okunması oldukça kolay, kafa yormayan cinsten. Hayal gücünü inanılmaz çalıştırıyor. Yazarın betimlemeleri tek kelime ile muhteşem.  Aaron ilk kez melek oluşunu anlattığı sahne hala gözlerimin önünde. İkinci kitap ile olaylara daha derinlemesine giriyoruz. Ve cennete çıkan ilk savaşa yani eskilere gidiyoruz.  Ben ikinci kitabı yolda Ankara’ya giderken okudum. Savaş sahnelerinde olayların heyecanından hop oturup, hop kalkarak okuduğumu itiraf etmek istiyorum. Aslında konu bizimde bildiğimiz bir konu. Farklı detaylar vermek isterim ama kitabın heyecanını söndürmek istemiyorum J… Detayları merak ederek okumanız daha heyecanlı olacaktır.. Ben inanılmaz keyif ve heyecanlanarak okudum.

Fantastik bilim kurgu ve hayal gücünüzü çalıştırıp kitabın içine dalmayı seviyorsanız kaçırmayın derim ben size… Büyük bir zevk alacağınıza eminim…

Keyifli okumalar…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder