24 Kasım 2011 Perşembe

ABC - Cinayet Alfabesi

Daha önce bahsetmiştim okuduğum ilk Agatha Christie kitabı ABC – Cinayet Alfabesi ‘dır  diye. Bu kitabı okuduğumda ortaokuldaydım yanlış hatırlamıyorsam. Tabi sonunu unuttuğum ve de kitabı kütüphaneme katmak için tekrar aldım. Keyifle okudum ve şimdi  bu kitabı tanıtmak istiyorum.

Kitabın adını ve yazarını biliyoruz. Kitap 11 TL ve 174 sayfa. Okunması da kolay aslında.  Ama Agahta Chritie romanlarını okuyanlar bilir, kendisinin farklı bir ağır dili vardır. Ama yinede kolayca okunabiliyor..

Hikayeyi  Hercule Poirot’u ziyarete etmeye gelen arkadaşından dinliyoruz. Kitabın konusu kısaca; Hercule Poirot’u bir mektup gelir. Bu mektupta, mektubu ABC olarak imzalayan kişi ayın 21’inde Andover’da bir cinayet işleyeceğini söylüyordur ve cinayet gerçekten işlenir. Bu cinayeti 4 farklı cinayet izler ve bunlarda alfabenin harflerini izlemektedir. Hercule Poirot kendisine meydan okunduğu ve olayda gizem olduğu için meraklanır ve gri hücrelerini çalıştırıp arkadaşı Hastings ile cinayetleri çözmeye ve de katili yakalamaya çalışır. Başarılı olduğunu vurgulamama gerek olmadığını düşünüyorum..

Kitap klasik bir Agahta Christie kitabı aslında… Cinayet işlenir. Ortada bir sürü karakter vardır. Küçük ipuçları verir katili bizimde bulabilmemiz için. Ve şaşırtan bir son ile hikâye sonlanır.

Cinayet romanları ve bulmacaları seviyorsanız kesinlikle keyif alacaksınız ..

Keyifli Okumalar….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder