27 Eylül 2011 Salı

ısarıtaH lubnatsİ

2 kitap tanıtıp kategoriyi değiştirmek bir gelenek gibi oldu. Bozmak istemedim bunu. En azından bu seferlik :). Bu yüzden yine bir cinayet romanı ile karşınızdayım.
     Bu seferki kitap bir Türk yazara ait. İstanbul Hatırası. Yazarımız Ahmet Ümit. Bu kitap bana ege dolaylarındaki Güre’yi hatırlatıyor. Arkadaşımın yazlığına giderken okumaya başlamıştım ve de kitap 561 sayfa olmasına rağmen bütün tatilim boyunca ne yavaş okuyorsun bitiremedin mi hala diyen bir arkadaşın eşliğinde. Ona sorsanız şimdi yapmadım der tabii. Ama inanmayın ona J. Bu kitabı o güzel yerde okumak ayrı bir keyifti eklemeden geçemeyeceğim.

    Kitap bence okunması oldukça kolay bir kitap. Bilirsiniz bazı kitaplar öyle ağır bir dille yazılır ki okuyamazsınız ve okumaya başlasanız bile o kitap bir türlü hiç bitmez. İşte bu kitap onlardan biri değil…
    Kitabın fiyatı 20 TL. Kısaca konusuna gelecek olursak Sarayburnu’nda Atatürk heykelinin ayaklarının dibinde bir ceset bulunur. Avuçlarında da antik bir para. Ama bu cinayet aslında bir başlangıçtır.  Cinayetleri çözmek ise Ahmet Ümit’in kitaplarından aşina olduğumuz Başkomiser Nevzat’a düşer.

    Bu kitabı özellikle İstanbul’a aşıksanız şiddetle tavsiye ederim. Cinayetlerin İstanbul’un tarihi ile iç içe geçmesi bence büyüleyici. Mekanların bilindik olması ayrıca kitaba ayrı bir tat katıyor. İstanbul’un tarihi hakkında bir sürü güzel bilgi veriyor kitap aynı zamanda. Bu bilindik mekanlar hakkında daha fazla bilgi edinmek ve aynı zamanda bir cinayeti çözmek oldukça keyifli. Ve kitaptaki ip uçlarını kaçırmazsanız sizde Başkomiser Nevzat’la beraber cinayeti çözebilirsiniz belki daha önce bile J
    Bu kitap sayesinde hep merak ettiğim Sultanahmet meydanındaki başı olmayan yılanların anlamını öğrendim. O yüzden benim için ayrı bir anlamı var J. Sizde İstanbul tarihi hakkında biraz bilgi almak istiyorsanız kaçırmayın derim ben. J
  
    Yazımı arka kapaktan alıntı yaparak bitiriyorum…

   “Şehre bakıyorduk denizden. Sisler içindeydi İstanbul..Sisler içinde deniz….Sisler içinde teknemiz.Sultanahmet’in minareleriydi görülen, Ayasofya’nın kubbesi, Topkapı Sarayı’nın kuleleri. Hiç yağmalanmamış, yıkılmamış, kirletilmemiş gibiydi şehir.”

Keyifli Okumalar….

2 yorum:

  1. O kadar akıcı ve keyifli yazıyorsun ki sonuna kadar bir nefeste okuyorummm

    Bu kadar güçlü bir kalemin olduğunu görmek harika!

    Her kitap iştahımı biraz daha kabartiyorrr hemen bir kitapçıya gidip dolaşmak incelemek sonra da tavsiyelerine de bakarak alipnaokumanin tadını yasamak istiyorum

    Yeni öneriler yeni yazıları dört gözle bekliyorummm

    Hatice

    YanıtlaSil
  2. sevgili canzehra. söz konusu sahillerde sizin o kitabı okumanızdan etkilenmiş olacak ki arkadaşınız da kitabı almış. severek de okumuş. ama daha hızlı bitirmiş :)
    sevgiler.

    YanıtlaSil