20 Eylül 2011 Salı

Aşk, Aşk ve yine Aşk...

Dışarıdan pek belli etmesem de buradan itiraf ediyorum bende Aşk romanları okuyan kitleye dâhilim. Bu tarz kitaplar yüzümde kocaman gülümsemeler yaratıyorlar.  Özelliklede kitaplar Eski İngiltere’de ( yani 1700 – 1800 yıllarda) , ya da daha da eski dönemlerde İngiltere ve İskoçya arasında geçiyorsa ahhh değmeyin keyfime J. Baş karakterlerin aralarındaki tartışmaları, ilk görüşte aşık olmaları ama bunu bir süre fark edememeleri, kızların güzel, alımlı, erkeklerin ise güçlü ve  yakışıklı olmaları beni büyülüyor. Bazen o dönemlerde yaşamayı gerçekten istiyorum. Bu konuyu diğer kitapları anlatırken daha detaylı geçeceğime emin olabilirsinizJ.

Sizde bu tarz şeylerden hoşlanıyorsanız ve o dünyalari merak ediyorsanız size bu tarzda tavsiye edebileceğim ve zevkle okuduğum bir sürü ama gerçekten bir sürü kitaptan bahsedebilirim J. Ve hemen iki kitapla başlıyorum….
Yazarımız Julie Garwood. Yazarın Türkiye’de yayınlanan bir sürü kitabı var. Bugün Gelin ve Düğün kitaplarını tanıtacağım. Ben yanlışlıkla önce ikinci kitap olan “Düğün”’ü okumuştum. Aslında iki kitap birbirinden bağımsız ama siz yinede önce Gelin’i okuyun. Böylesi daha keyifli olacaktır.
Ben kitapların cep boylarını okudum. Gelin kitabı 543 sayfa. Düğün kitabı ise 517 sayfa. ( Korkmayın cep boyu olduğu için bu kadar fazla J ). Cep boy olduğu içinde sadece 9.90 TL. Kitaplar epsilon yayın evinden çıktı.
Gelelim kitapların konularına : “Gelin” kitabının konusu, İskoçya’nın en güçlü toprak sahibi olan Alec, kralının emri üzerine İngiliz bir gelin almak zorunda kalıyor. ( Burada araya girmeden edemeyeceğim hala öyle mi bilemiyorum ama o dönemlerde İngilizler İskoçyalılardan, İşkoçyalılar da İngilizlerden hoşlanmıyor. Hoşlanmamak biraz kibar kaçıyor tabii.. İtiraf etmem lazım bu durum kitabı çok daha  keyifli kılıyor.. Okuyun ne demek istediğimi anlayacaksınız J. ) Ve Alec dünyalar güzeli ve menekşe gözlü Jamie’yi eşi olarak seçiyor. Ve kitapta bundan sonra ikili arasında geçen olayları okuyoruz.
Düğün kitabının konusu ise, çocukken babası tuzağa düşürülerek öldürülen İskoç soylusu Connor babasının düşmanına zarar vermek için onunla evlenmek üzere yola çıkan Brenna’yı kaçırır. Ve olaylarda bundan sonra başlar..   
Çeviri muhteşem olmuş. İnanılmaz akıcı ve diyaloglar çok keyifli. Yüzünüzde kocaman bir gülümseme ile Alec ile Jamie ve Connor ile Brenna arasındaki aşklara, kavgalara ve didişmelere tanık oluyoruz. Eminim çok keyif ile okuyacaksınız.
Keyifli okumalar….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder