21 Eylül 2011 Çarşamba

Söyleyin bana bu kıyafetleri kim giymek istemez ki :)

Evet Aşk’tan konuşmaya devam ediyoruz. ( Ama size bu tarzda tavsiye edebileceğim bir sürü kitabın olduğunu söylemiştim J ).  Evet hikayelerimiz yine eski dönem İngiltere’sinde geçiyor. O dönemlere bayıldığımı bir önceki yazımda çıtlatmıştım. Balolar, kıyafetler, lordlar ve leydiler, güzel kontesler, düşesler ve yakışıklı dükler ve kontlar ahh ahh . Bu tarz kitapları okurken; o kıyafetleri giyenlerden, balolara katılanlardan biri olduğumu düşünmek beni çok mutlu ediyor. O dönemde yaşasaydım benden süper bir düşes olurdu eklemeden geçemeyeceğim ;). Kabul edelim o kıyafetleri giymeyi ya da bir dük ya da kontla evlenmeyi hangi bayan istemez ki J.

Size aslında 4 kitap tanıtacağım. Yazarımız Julia Quinn. Kitaplar epsilon yayınevinden çıktı. Bahsedeceğim kitaplarla Bridgerton ailesinin hayatına konuk oluyoruz. Bridgerton ailesi oldukça seçkin ve kalabalık bir aile. 4 erkek ve 4 kız çocuk ve anneleri Vikontes Violet’ten oluşuyor.  Ve tahmin edebileceğiniz gibi Vikontes Violet’te her anne gibi çocuklarının mürüvvetini görmek istiyor ve bunun için elinden gelen her şeyi yapıyor. ( sanırım bu annelerin olayı günümüze kadar hiç değişim göstermemiş J.)

İlk kitabımız, Yüreğe Söz Geçmiyor. Ben cep boyunu okuduğum için sayfa sayısı 470 sayfa ve fiyatı 9.9 TL. Bu kitapta Bridgerton ailesinin 4. Çocuğu olan Daphne ile Daphne’nin abisi olan Anthony’nin en yakın arkadaşı ve aynı zamanda bir dük olan Simon’ın hikâyesini okuyoruz.

İkinci kitap olan En Çok Seni Sevdim de ise en büyük erkek çocuk olması nedeniyle Vikont unvanı alan Anthony,  evlenme kararı almasıyla kendisine bir aday seçer. Ama önce adayın ablası olan Kate Sheffield’dan onay alması gerekmektedir. Bunun için çalışırken bir süre sonra olaylar karışır ve tahmin ederseniz ki olanlar olur J.  Kitap 416 sayfa ve 22 TL.
Sıra üçüncü kitapta J : Kitabımızın adı Son Söz Aşkın.  414 sayfa ve 22 TL. Bu kitap aslında o dönemde geçen bir külkedisi hikayesi. Bu seferki karakterlerimiz Bridgerton ailesinin ikinci en büyük kardeşi olan Benedict ile bir kontun kızı olmasına rağmen gayri meşru olması ve üvey annesi nedeniyle hak ettiklerini alamayan Sophie arasında geçiyor. Hikayemiz Sophie’nın her şeye rağmen Bridgerton ailesinin düzenlediği baloya( tabii ki maskeli balo) katılıp yakışıklı mı yakışıklı Benedict ile dans etmesiyle başlıyor.
Sırada son kitabımız var aslında hala 4 çocuk var ama o kitaplar henüz Türkiye’ye gelmedi. Ben takip ediyorum gelince buradan duyuracağım J. Evet 4. Kitap Rüyalar Gerçek olsa. Kitap 406 sayfa ve de 20 TL. Kitap tutkuları ve unvanları nedeniyle ağabeylerini kıskanan Colin’in Londra’ya geri dönmesiyle yıllardır ona aşık olan Penelope arasında gelişen olayları içermektedir..
Kitaplar yine akıcı bir dille yazılmış. Julia Quinn’nın kurguları muhteşem olmuş. Kitapları ve olayları bir dedikodu yazarı ile süslemiş ki gerçekten muazzam. Bu dedikodu yazarının yazdıklarını okurken ve ikililerin aralarında geçenlere tanık olurken çok keyif alacağınızı düşünüyorum.  
Aslında bütün kitapları okumasanız da olur ama ilkini okuyup severseniz ki seveceğinizi düşünüyorum ondan sonra hepsini alıp okuma isteği duyacağınıza eminim.. Demedi demeyin J
Keyifli okumalarJ 
PS: ahh benim favori kıyafetim Son Söz Aşkın kitap kapağındaki elbise. Bana çok yakışır eminim :)

3 yorum:

  1. Ben de ben de ben deee:))Yazı içimde müthiş bir kıpırtı uyandırdı :) gidip kitapları alıp okumak istiyorum..Hele bir önceki yazı neredeyse işi gücü bırakıp D&R a koşmama neden olacaktı :)

    Çok keyifli bir yazı olmuş canım

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ingilizler konusundaki uzmanlığını :) ve hayranlığını bilen biri olarak tavsiyelerini dikkate alıp, kitapları en kısa zamanda okumayı planlıyorum...

    Kabarık kıyafet giyme arzunada en kısa zamanda kavuşman dileği ile :)
    Mehtap.

    YanıtlaSil
  3. Ben istemem mesela. Bundan daha doğal birşey olabilir mi? (:

    YanıtlaSil