17 Eylül 2011 Cumartesi

Hayatımızı Degiştirmek Bizim Elimizde - Başlangıçlar..


    Kitap okumayı ve film seyretmeyi deliler gibi seven biriyim. Bu etkinlikler beni çok mutlu ediyor ve hayal dünyamı tahmin edemeyeceğim kadar genişletme imkânı sağlıyor. Bazen kitap seçerken sadece kapakta yazan bilgileri okuyarak kitap hakkında bilgi edinemiyoruz. Yani himm iyi midir acaba diyip elimden bıraktığım kitap oldukça fazladır. Ya da sadece bir filmin fragmanını seyredip süpermiş kesin izliyim diyip sonrasında yaşadığım hayal kırıklıklarından bahsetmeyeceğim bile... Bir de bunun tam tersi durumu var tabi.. Benim bilmediğim için yada tahmin edemediğim için burun kıvırıp seyretmediğim filmler.. Ama aynı zamanda başkasından duyup da okumaya başladığım kitaplar ve izlediğim filmler de az denmeyecek kadar fazla ki bunu da belirtmeden geçemeyeceğim.. İşte ben bu yüzden buradayım J..

    Bu proje iş yerinden arkadaşlarımla "Nerede kalmıştık" başlığı altında okuduğumuz kitaplar hakkında bilgi alışverişinde bulunurken ortaya çıkmış bir fikir aslında. Referans olarak kullanılması ve karar vermenize yardımcı olması için kendi okuduğum sevdiğim kitaplar ve izlediğim filmler hakkında yazmaya karar verdim ve ilk kitabımla karşınızdayım :)
 
         Bu kitabı mentörumün tavsiyesi üzerine okumaya  başladım. "Louise Hay - Düşünce Gücüyle Tedavi"..

Düşünce gücü nedir? , düşünce gücüyle her şeyi yapabiliyormuşsun, çekim yasası şöyle iyiymiş, böyle iyiymiş, aslında hayatımızda olan her şeyi biz kendimiz çekiyormuşuz gibi şeyleri çevrenizden işitiyorsanız ve nasıl yani bu nasıl oluyormuş bende öğrenmek istiyorum diyorsanız bu kitap ile kesinlikle iyi bir başlangıç yapabilirsiniz.

Kitap 208 sayfa, fiyatı 15 TL ve oldukça akıcı bir dil ile yazılmış. Ben kitabı sindire sindire okumayı tercih ettiğim için uzun sürüyor bitirmem. Ama bir günde bile bitebilecek bir kitap aslında. Kitabın ikincisi de var ve o daha da ince ama henüz okuyamadım. Okuduğumda ondan da burada bahsedeceğim.


Düşünce Gücüyle Tedavi kitabı içinde geçen örnekleri gördükçe sizi düşünmeye sevk eden, aslında evet benimde başımdan bunlar geçiyor dedirten ve düşünüyorum da böyle bir nedenden dolayı başıma bunlar geliyor aslında farkındalığını “dan” diye gözlerinizin önüne seren bir kitap. Hatta bu kitap, hayata dair sizinde benimseyebileceğiniz bir sürü olumlama bulma imkânı sağlıyor. Ben okurken bir sürü arkadaşıma tavsiye ettim. Hatta işten bir arkadaşıma iş ile ilgili yaşadığı sorunu kitapta okuduğum için o sayfaların kopyasını çekip ona ileterek “ bu kısmı okumalısın seni anlatıyor ( tamam tam olarak bu kelimeler olmasa bile benzer şeylerdi kesinlikle söylediklerim J ) demişliğim bile söz konusu. Uzun lafın kısası ben kitabı çok severek okudum ve bana çok şey kattığını düşünüyorum.


Bu işlere ilginiz varsa veya ilginiz olmasını istiyorsanız benim tarafımdan şiddetle tavsiye edilir. Okuyun bence , zevk alacağınıza inanıyorum...

Son olarak da kitaptan bir alıntı yaparak ilk yazımı sonlandırıyorum:

“Şişman olmak, parasız kalmak, bu ilişkiyi sürdürmek, bu işimde takılıp kalmak, yalnız olmak, mutsuz olmak, hasta olmak istemiyorum..
Yukarıdaki örnekler zihnimizde olumsuzluklarla savaşmaya nasıl kültürel olarak şartlandığımızı gösteriyor. Bu şekilde düşünürsek olumlunun kendiliğinden bize geleceğini sanıyoruz. Ama öyle değil.

İstemediğiniz şeyler için ne kadar sık hayıflanıyorsunuz? Böyle yapmak size gerçekten istediğiniz şeyleri hiç getirdi mi? Yaşamınızda değişiklik yapmayı gerçekten istiyorsanız, olumsuzluklarla savaşmak zamanınızı boşa harcamaktan başka bir şey değil. İstemediğiniz şeyler üzerinde daha çok düşündükçe, daha çok istemediğiniz şeyleri yaratacaksınız. Kendiniz veya yaşamınız hakkında hep beğenmediğiniz şeyler, büyük olasılıkla hala hayatınızda..”   
Dünyamda her şey iyi ve güzel... Sizinde olabilir.. :)



2 yorum:

  1. Hafta sonu pazar eklerinde keyifle okuduğum köşe yazıları gibi harika bri yazı olmu tebrikler canım!

    Bu kadar yakınımda bu kadar keyifli bir kalem olduğunu görmekten gurur duydum..Takipteyim ;))

    Kitabı ben de okumuştum zaman zaman elime alır okurum..Geçmiş yıllarda zam görüşmelerinden bir gün önce okuyup hiç ummadığım bir teklifi kılımı kıpırdatmadan almıştım :) Nefis bir kitapla harika bir başlangıç :)

    YanıtlaSil
  2. Çok mükemmelll bir yazııı olmuşş canım yaaa :) Kesinlikle devam etmelisinnnn :) Sonuna kadar destek veriyorum :)Şu an kitabı okumaya başladım bile :)Teşekkürler :)

    YanıtlaSil