10 Ekim 2011 Pazartesi

Kaplumbağa Terbiyecisi

Birkaç filmden sonraki ilk kitap tanıtımında aynı zamanda sizlere bir duyuruda bulunmak istiyorum.  Ayda bir misafir yazar günü yapmak istiyorum. Yani sizlerden gelen kitap ve film önerilerinizi isimlerinizle beraber ( isteğe bağlı tabii ki) bloğumdan yayınlayacağım. Böylece sanal arşivimiz daha hızlı büyüyecek ve insanlar daha fazla kitap ve filmden haberdar olabilecekler.  Buna da iş yerinden aynı zamanda komşum sayılabilecek bir arkadaşım olan Mehtap’ın yazısı ile başlamak istiyorum. Eğer sizde sevdiğiniz bir kitabı ya da filmi kendi kelimelerinizle anlatmak istiyorsanız, yazınızla beraber bana Zehra.can@gmail.com adresinden ulaştırın. Büyük mutluluk duyarak yayınlayacağıma emin olabilirsiniz..

Kaplumbağa Terbiyecisi
İstanbul Modern Sanat Müzesi ziyaretim sırasında bir sürü tablo görmüştüm ama Osman Hamdi beyin ' Silah Taciri (1908)' adlı tablosunu görünce dondum kaldım...45 dakika boyunca tabloya baktım..!
Çizgiler, detaylar,renkler..sanki canlı gibiydiler...Tablonun başında bekleyen güvenlik görevlisi artık deli olduğumu düşünmeye başlayınca müzeden ayrıldım..ama bu tabloyu yapan adamı çok merak etmiştim..!
 Derken tesadüfen bir arkadaşımın tavsiyesi ile Emre Caner'in yazdığı 'Kaplumbağa Terbiyecisi ' adlı kitap ile karşılaştım ve hemen bu kitabı okudum. Kaplumbağa Terbiyecisi Osman Hamdi beyin diğer tablolarından birinin adı ve bu kitaba da ismini vermiş tabii..Çünkü oldukça meşhur bir tablosu...:)
 Kitabı okudukça bu enteresan adam, beni o kadar şaşırttı ki anlatamam! O eski dönemde babasının onu Hukuk okumak için gönderdiği Fransa’da resme merak salan ve MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ’Nİ kurmakla devam eden enteresan bir yaşam hikayesi var. Osman Hamdi Bey ile ilgili diğer detayları kitapta bulabilirsiniz.
Kitap 342 sayfa ve cep boyu da var :) fiyatı da 9,9 TL
ARKA KAPAKTAN BİR ALINTI;
Osman Hamdi de hayatı boyunca kimsenin bilmediği meslekler yapmıştı. Ressam olmuştu en başta. Sonra müze müdürü. Bir arkeolog. Ardından da güzel sanatlar akademisi müdürü. Onun kaplumbağa terbiyecisinden bir farkı yoktu aslında!
Resme ya da müzeciliğe meraklı olun ya da olmayın 1842 yılında doğan bu adamın cesareti, bakış açısı beni çok etkiledi...
Severek ve heyecanla okumanız dileği ile..

Mehtap Ekinci

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder